Sabtu, 6 Mac 2010

MELANCONG KE SABAH


MELANCONG KE SABAH

MUKADIMAH

Sabah merupakan salah 1 negeri di malaysia..sabah bersebelahan dengan sarawak dan persempadan dgn kalimantan indonesi..tp ramai orang philipina yg dtg merantau ke sabah

KE SABAH

Nie pertama kali aku p sabah…x terfikir and x sangka lak aku bleh sampai ke sabah..tulah ketentuan dari ALLAH..tepat 24.februari .2010 aku mendarat ke sabah dari Terminal LCCT Air Asia..aku beli harga tiket RM164 jer pergi/balik..murah giller kan hahahaha..beli awal2..dapat lah harga murah…terima kasih air asia..kini sesiapa pun mampu untuk terbang..aku duduk sabah selame 8 hari..seminggu 1 hari 1 malaysia..hahahaha…dari 24/02/2010 sampailah 04/03/2010…sampai jer kat airport terminal 2 air asia

Aweks aku tunggu aku..dia dtg jemput naik teksi..aweks aku ckp dari tempat dia tinggal ke airport RM20 tambang teksi..tp kalau dari airport ke tempat dia RM30..wah pelik betoi..memang cekik darah lah teksi kat sabah nie..padahal dekat jer…jaraknya mcm rumah aku kat gombak simpang 3 nie ke KLCC jer…dah kena RM30..mampoOos..apekan daya..naik jer lah..tp kalau naik bas Cuma RM1 jer..tp bas x masok dlm terminal 2 nie..kena jalan kaki 2km ke luar lapangan terbang..peehhhh..jauhnyer..bleh tercabut kepala lutut..kalo kaki kita kuat mcm Roberto Carlos x pe gak..hahahaha..aweks aku tingl kat asia city dgn adik dia..jd aku tumpang tidor kat sane lah..jimat ckit..x yah nak sewa2 hotel an..bajet ckit..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan